در قرن بیستم میلادی عده ی کمی توانستند حد فاصل بین طراحی و معماری را بدون مشقت و با موفقیت مانند چار ایمز و ری ایمز رعایت نمایند. برای این زوج، برتری دادن به یکی از دو این مقوله، تصنعی و ناکارآمد بود. افکار خلاق و کارآمد آنها برگرفته از روش های مبتنی بر حل مساله بود که منجر به پیدایش راه حل هایی در روند طراحی می شد که نیازهای مشخصی را پاسخ می گفتند و موفقیت این روش ها را میشد در میزان کارآمدی آنها اندازه گیری نمود. علی رغم اینکه خانم و آقای ایمز آشکارا دده از رواج گرایش "بیان خلاق" بودند، اما زمانی که کارهایشان به نمایش در می آمد، با یکنواختی و روزمرگی که معمولا آثاری که به شدت عملگرا هستند را تهدید میکند روبرو نبودیم. آنها دریافته بودند که لذت بردن از طرح به خودی خود کارآمد است، و هر آبجکتی که در کاربرش این حس را بر می انگیزد، منجر به ملاحظات زیبایی شناختی میگردد که این نیز یکی دیگر از معیارهای کارآمدی طرح است. اعتقاد به وحدت عملکرد و احساس منجر به پیدایش برخی از شاخص ترین آثار قرن شد


خبرنامه اختصاصی معماری و سازه ایران و جهان ایمز ,معماری ,منجر ,یکی ,طرح ,چار ,منجر به ,چار ایمز ,به پیدایش ,بودند که ,که لذتمنبع

معماری چوبی چیست ؟

آکوستیک چیست؟ و نقش آن در معماری ساختمان

معرفی کوتاه الگوهای هندسی در معماری

بررسی کوتاه معماری ایلامی

تغییر اقلیم و معماري در این عصر

بررسی مختصر مسجد فهرج، کهن ترین مسجد ایران

مروری بر تاریخچه شکل گیری شهر مسکو به روایت جیمز موریس

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تولیدکننده گریتینگ گالوانیزه 09189880073 معرفی کالا فروشگاهی هاست لینوکس - سرور اختصاصی آژانس حقوقی آسا وکیل اوزیل موزیک تفریحی شماره تماس تهیه محصولات09334336389 آنلاین سلامتی فارسی رئال مادرید